Title | Nykus Exploration - Open Geodata in a Survival Game Concept |
Contributors | Robin Brase, Wenzhe Zhuge |
Course | Open Real Time Games Workshop (IN2331) |
Semester | SS 2022 |
Project Webpage | https://mediatum.ub.tum.de/download/1662306/1662306.pdf |
Virtual Booth |
Abstract
The use of open geospatial data in games enables the creation of large game worlds in a very short time. This project shows how landscape models and buildings can be imported into game engines more easily and impressively using a newly developed pipeline. The game Nykus puts the player in a dramatically changed situation of the city of Grimma due to flooding. In search of survivors, resources have to be found, tools have to be made and obstacles have to be overcome. A Quadtree-based optimization of the existing terrain model allows the use of larger map sections with high resolution. Manual corrections are possible via a displacement map. Automatically generated windows extend the rudimentary LOD2 buildings in the dataset. The integration of the geodata in Unity is done via specially developed scripts.
Project Description
Game Design Overview - Viele Jahre in der Zukunft sind große Teile der Erde überflutet, da der Meeresspiegel durch den Klimawandel immer weiter angestiegen ist. Der Spieler schlüpft dabei in die Rolle eines der wenigen verbleibenden Menschens, der versucht zu überleben. Dabei erfährt, dass es ganz in der Nähe noch mehr Überlebende gibt. Auf dem Weg dahin liegen allerdings einige Hindernisse, die nur mit spezieller Ausrüstung überwunden werden können. Um solch eine Ausrüstung zu erlangen, muss nach Materialien gesucht werden, die dann weiterverarbeitet werden können.