Buchung der Meetingräume

Meeting Rooms Reservation

#0: Anmeldung nur per Einladung. Schickt bitte eure Gmail-Addresse an incubator@tum.de mit dem Betreff "Google Kalender Freischaltung".

#1: Auf das Symbol   auf der linken Seite des Fensters klicken.

#2: Folgendes Pop-Up Fenster wird angezeigt. Hier Termin im vorgegebenem Format erstellen. Ggf. das Datum und die Uhrzeit ändern. Verfügbare Meetingsräume: 1004 (größer Raum), 1006 (kleiner Raum)

Eingabeformat: Raumnummer – Teamname

#3: Auf klicken, folgendes Fenster wird angezeigt. Hier die Email-Adresse eingeben für die Fälle, wo Terminkonflikte/Doppelbelegungen geklärt werden soll, da viele Personen Zugang zu dem Account haben.

#4: Anschließend auf klicken, um den Termin zu veröffentlichen. 

#0: Registration by invitation only. Please send your Gmail address to incubator@tum.de with the subject "Google Calendar Invitation Request".

#1: Click on theicon on the left side of the window.

#2: The following pop-up window appears. Here you can create an appointment in the given format. If necessary, change the date and time.

Available meeting rooms: 1004 (larger room), 1006 (smaller room)

Input format: Room number - Team name

#3: Click onto display the following window. Enter your email address here in case you want to resolve date conflicts/double bookings, as many people have access to the account.

#4:  Then click onto publish the appointment.